01jak wygląda i ile trwa proces budowy strony www?
Cały proces budowania strony trwa około 3-4 miesięcy, w zależności od jej funkcjonalności. Dla przykładu podamy, że zdecydowanie mniej czasu zabierze stworzenie prostej, pojedynczej strony (tzw. one-page) niż strony z 6 zakładkami, blogiem i sklepem internetowym. 🙂
Cały proces natomiast, podzielony jest na trzy etapy:
Etap 1: strategiczny, tutaj zostaniesz również poproszona o wypełnienie naszego workbooka z ćwiczeniami, byśmy lepiej mogły poznać Ciebie i Twoją firmę. Workbook otrzymasz mailowo w formie edytowalnego pliku PDF. Możesz go wypełniać na bieżąco w trakcie pracy na swoim komputerze. Wypełniony workbook przesyłasz następnie do nas. W międzyczasie powstanie dla Ciebie specjalny folder na naszym firmowym Dropboxie. Poprosimy Cię o wgranie workbooka oraz treści na stronę do tego konkretnego folderu. Jeśli nie masz konta na Dropboxie, możesz je założyć
tutaj. Po części edukacyjnej możemy spotkać się na omówienie wyników Twojej pracy indywidualnej. Wtedy też porozmawiamy o inspiracjach do dalszej pracy projektowej.
Etap 2: graficzny, podczas którego krok po kroku będziemy projektować Twoją stronę i na bieżąco pytać Cię o zdanie na poszczególnych etapach. Będziemy przygotowywać makiety, które w kolejnym etapie zostaną zakodowane.
Etap 3: wdrażanie, podczas którego zatwierdzone przez Ciebie makiety zostaną zakodowane. A po opłaceniu ostatniej faktury, całość zostanie przeniesiona na Twój serwer, pod Twoją domenę.
Każdy etap kończy się wystawieniem faktury, po opłaceniu której przechodzimy do dalszych prac na stronie. W razie pytań o przebieg procesu
skontaktuj się z nami mailowo. 02na czym będzie polegało spotkanie wstępne?
Zadaniem spotkania wstępnego jest ustalenie, jakie cele ma spełniać Twoja strona oraz w jaki sposób ma realizować Twoją strategię dotarcia do klienta. Aby tak się stało, musimy upewnić się, że rozumiesz konieczność określenia klienta idealnego czyli docelowego odbiorcy swojej marki oraz że potrafisz dobrać odpowiednie działania, które pomogą Ci takiego klienta pozyskać. Nie bez znaczenia w tym procesie jest Twój archetyp i prowadzenie biznesu zgodnie z Twoimi zdolnościami. Dlatego w workbooku znajdziesz pytania, które pozwolą nam określić architekturę Twojej strony oraz wstępny styl, który będzie towarzyszył Twojemu projektowi. Naszym celem jest dostarczenie Ci nie tylko pięknej, ale i skutecznej strony, która pomoże Ci w zdobywaniu klientów. Less hustle, better results, Dziewczyno!
03kiedy otrzymam harmonogram i czy możliwe są zmiany do harmonogramu?
Harmonogram otrzymasz po podpisaniu umowy. Jest to orientacyjne kalendarium projektu. Znajdziesz w nim zadania przypisane nam i Tobie oraz daty dostarczenia odpowiednich materiałów. Staramy się trzymać harmonogramu w miarę ścisło, ale wiadomo, że mogą pojawić się drobne przesunięcia lub zdarzenia losowe, które zaburzą harmonogram. Jeżeli już przed rozpoczęciem prac wiesz, że zaproponowane daty są dla Ciebie niewykonalne np. ze względu na urlop, poinformuj nas o tym niezwłocznie, a dostosujemy harmonogram do realiów.
04co dokładnie otrzymam na koniec współpracy?
Po zakończeniu naszej współpracy otrzymasz od nas:
- Gotową i piękną stronę internetową, zgodną z ustaleniami w umowie.
- Wybrane i zakupione przez Ciebie fonty w formacie .otf i/lub .ttf.
- Dostęp do panelu edycji strony.
- Elementy graficzne z projektu strony www zapisane jako pojedyncze pliki w oddzielnym folderze w odpowiednich formatach użytych na stronie tj. .png, .jpg lub .svg
- Projekty grafik społecznościowych i wybranych materiałów dodatkowych, jeśli zostały one zawarte w umowie, w wybranym programie graficznym.
- Dostęp do naszych tutoriali z najważniejszymi informacjami na temat zarządzania stroną.
- Zaproszenie na naszą ostatnią 60 - minutową rozmowę podsumowującą. Otrzymasz link do kalendarza, aby umówić termin. Przygotuj sobie krótką listę najważniejszych pytań, bo spotkanie potrwa jedynie godzinę.
05jak wygląda praca nad makietami?
Jeżeli nie pracowałyśmy z Tobą wcześniej nad brandingiem, to zaczynamy od przygotowania 3 tablic inspiracji, które obrazują styl, do jakiego będziemy dążyć i który będziemy odzwierciedlać na Twojej stronie. Na tym etapie możesz podesłać nam także swoje inspiracje i zabrane przykłady rozwiązań, które chciałabyś zobaczyć na swojej wymarzonej stronie. Kiedy wybierzesz kierunek i stylistykę projektu, zabieramy się za stronę główną. Korzystamy przy tym z przygotowanych przez Ciebie treści oraz dostarczonych zdjęć. Jeżeli takimi nie dysponujesz, w projekcie uwzględniamy zdjęcia komercyjne, których koszt (powyżej 3 fotografii) jest doliczany do faktury końcowej, po Twojej akceptacji. Do makiety strony głównej przysługują 3 tury poprawek, które nanosisz bezpośrednio na makietę. Po wprowadzeniu pierwszych poprawek informujemy Cię mailowo, że czas na drugą turę, itd. Jeżeli w trzech turach poprawek nie osiągniemy jeszcze wymarzonego efektu, kolejne poprawki rozliczamy godzinowo (120 zł netto za każdą rozpoczętą godzinę projektowania). Po akceptacji strony głównej projektujemy dalsze podstrony zgodnie z wypracowanym stylem. Szczegółowy harmonogram przekazany Ci na początku współpracy określa, które zakładki i w jakiej kolejności będziemy projektować. Do każdej podstrony wprowadzamy do 3 tur poprawek w ramach wyceny.
06jak wyglądają prace wdrożeniowe?
Prace wdrożeniowe, w zależności od wielkości strony, będą trwać około miesiąca. W tym czasie Sylwia będzie kodować Twoją stronę zgodnie z zatwierdzonymi przez Ciebie makietami z wykorzystaniem WordPressa oraz DIVI. Przy instalacji DIVI otrzymujesz od nas dożywotnią licencję na to oprogramowanie i nie musisz się martwić żadnymi dodatkowymi opłatami.
Może się zdarzyć, że będziemy się z Tobą kontaktować w trakcie, jeśli wynikną jakieś niespodzianki po drodze lub będą potrzebne dodatkowe dane logowania do portali lub usług zewnętrznych, na które się zdecydujesz w trakcie prac. Nie martw się jednak, rzadko zdarzają się takie sytuacje. Kiedy już wszystko będzie gotowe, czyli mniej więcej po miesiącu, dostaniesz od nas informację o zakończeniu kodowania z linkiem do testowej wersji oraz z prośbą o sprawdzenie strony i podanie ewentualnych poprawek technicznych. Po Twoim zatwierdzeniu i opłaceniu faktury, strona zostanie przeniesiona na Twój serwer, pod Twoją domenę.
Jeśli na tym etapie zdjecydujesz się na zmiany do projektu, graficzne lub funkcjonalne, które wymagają doprojektowania fragmentó∑ strony, to będą one rozliczane godzinowo (120 zł netto za każdą rozpoczętą godzinę projektowania/wdrażania).
07jak będziemy sobie przekazywać uwagi do projektów?
Makieta to interaktywny plik zawieszony w internecie. Otrzymasz od nas link do pliku, w którym będziesz korzystać z panela komentarzy. Każdą uwagę możesz precyzyjnie “przypiąć” do makiety za pomocą pinezki, dzięki czemu oczekiwana zmiana będzie dla nas klarowna. W razie wątpliwości będziemy mogły podpytać Cię o więcej informacji przy tej konkretnej uwadze, co usprawni proces komunikacji i nic nam się nie zgubi w procesie. Po wprowadzeniu zmian zawsze dajemy znać mailem, dzięki czemu łatwiej pilnować kolejnych tur poprawek.
Projekty prowadzimy z wykorzystaniem
Asany. Jeżeli jest to również Twoje narzędzie codziennych działań, możemy dołączyć Cię do Twojej przestrzeni projektowej, gdzie będziemy wymieniać się nie tylko uwagami, ale także plikami, linkami, itd.
08Co dokładnie oznacza oferowana „konsultacja treści na stronę”? Czy muszę sama przygotować teksty?
Tak, wszystkie teksty powinnaś napisać sama i w wyznaczonym terminie je nam dostarczyć. Nie martw się jednak, jeżeli na razie nie wiesz, jak się do tego zabrać. Dzięki konsultacji treści dostaniesz od nas konkretne wytyczne w tym temacie. Będziesz wiedziała, co należy napisać i na którą zakładkę. Po otrzymaniu od Ciebie treści sczytamy je pod kątem wyznaczonych celów. Jeżeli będą zbyt długie lub zbyt krótkie, zasugerujemy Ci skrócenie lub rozwinięcie treści. Jeśli jednak poczujesz, że nie jesteś w stanie samodzielnie tego zrobić, będziesz musiała skorzystać z pomocy copywritera. Daj nam tylko proszę znać o tym fakcie, najlepiej jak najszybciej. Treści są bardzo ważnym elementem strony i niedostarczenie ich w terminie wpłynie na opóźnienia w wykonaniu Twojej strony. A tego przecież nie chcemy. Przy pracy nad treściami możesz posiłkować się
tym artykułem,
tym i
tym. 09jeżeli nie będę umiała napisać treści i nie dostarczę ich na czas, co wtedy? Czy możecie polecić copywritera?
Jeśli po otrzymaniu naszych wytycznych stwierdzisz, że nie będziesz w stanie samodzielnie napisać tekstów na stronę, daj nam proszę jak najszybciej znać. Każda taka sytuacja wpływa na harmonogram i przesunięcie terminów wykonania projektu. W takim wypadku najlepiej jest od razu poszukać kogoś do pomocy. My możemy polecić sprawdzoną copywriterkę, jednak wiadomo, im szybciej się do niej odezwiesz i ustalisz z nią warunki i terminy współpracy, tym większe szanse na wykonanie projektu w terminie. Tutaj trzeba działać szybko. 🙂 Niezbędną pomoc znajdziesz u
Natalii Ryńskiej, Krysi Kwiatkowskiej lub u Asi z
BrandCopy.
Tak samo, jeśli piszesz teksty samodzielnie, ale z jakichś przyczyn, nie zdążysz nam ich przesłać na czas, to tutaj również prosimy Ciebie o szybką informację. Ma to wpływ na harmonogram i wspomnianą już realizację projektu Twojej strony. A przecież nie możesz się doczekać, aby już była gotowa, prawda?
10nie dysponuję zdjęciami dla mojej marki - ani portretowymi, ani zwykłymi. Co możemy zrobić?
Najlepiej zorganizować… sesję! 🙂 Na początek poprzeglądaj inne strony i poszukaj inspiracji. Zawsze zachęcamy do zajrzenia na Pinterest i stworzenia swojej tablicy inspiracji. Wtedy po pierwsze zobaczysz jakie inni mają pomysły i co się ładnie komponuje oraz sprawdza, a po drugie zbierzesz zdjęcia, które Ci się najbardziej podobają. Jeżeli będziesz pracować z nami nad wizerunkiem swojej marki, to tego typu zalecenia otrzymasz od nas i będziesz mogła wykonać sesję w czasie poprzedzającym projektowanie strony. Nasz planer sesji to szczegółowe wytyczne dla Ciebie i Twojego fotografa przed wykonaniem sesji zdjęciowej, a więc nie musisz się o nic martwić!
W trakcie sesji zalecamy też wykonanie kilku fotografii lifestyle, niekoniecznie z modelem. Zdjęcie Twojej przestrzeni pracy, produktów, narzędzi… tego typu zdjęcia dobrze wypełniają przestrzeń na stronie www i pozwalają ją uporządkować, podkreślając wybrane aspekty treściowe.
Jeżeli nie planujesz sesji i nie dasz się na nią namówić, możemy skorzystać ze zdjęć komercyjnych. Najczęściej opieramy się na materiale dostępnym na Adobe Stock, ale doraźnie zaglądamy także w inne miejsca, np. iStock czy Dreamstime. W ramach projektu otrzymujesz od nas 3 zdjęcia. Każde kolejne jest rozliczane na fakturze końcowej (40 zł netto/szt.). Przy napiętym budżecie wykorzystujemy nieodpłatne zdjęcia komercyjne i zaglądamy na stocki takie jak Unsplash, Kaboompics czy Pexels. Przy wykorzystaniu tylko tego typu zdjęć nie jest doliczana żadna dodatkowa opłata.
11czy możecie polecić fotografa i makijażystkę?
Kiedy wybierasz fotografa, nie spiesz się - nie wystarczy nawiązać współpracy z dowolnym fotografem. Poszukaj osoby, która prezentuje bliską Tobie estetykę. Jeżeli sama nie wiesz, jak powinna wyglądać Twoja sesja, nie spodziewaj się, że fotograf się tego domyśli. Dlatego szukając właściwej osoby, w uważny sposób oglądaj jej portfolio, umów się na spotkanie wstępne, pokaż plan sesji przygotowany w ramach współpracy z nami.
Zazwyczaj fotografowie pracują ze swoimi makijażystkami. One również mają swoje preferencje i styl. Dlatego makijaż modelek w portfolio to kolejna rzecz, na która warto zwrócić uwagę.
W naszym przypadku doskonale sprawdza się nasze niezawodne duo:
Piotr Wroniewicz, który potrafi oddać na zdjęciach naszą energię, i
Elwira Zubik, której makijaż zawsze podkreśla nasze atuty, zachowując naturalny look. Jeżeli kręcimy film, uderzamy prosto do
Doroty Białkowskiej - ekspertki w tworzeniu kobiecych wideo na wysokim poziomie.
12kiedy strona pojawi się pod moją domeną? Czy strona będzie przez jakiś czas wyłączona lub „w budowie”?
Nie ma potrzeby wyłączać Twojej strony, ani zawieszać zaślepki. Cały proces budowy strony odbywa się na naszych serwerach i dopiero po testach oraz Twojej pełnej akceptacji i płatności strona przenoszona jest na Twój serwer, pod Twoją domenę. Dzieje się to w ustalonym z góry terminie, zazwyczaj późną porą, kiedy liczba użytkowników na stronie jest najmniejsza. Po tzw. przepięciu strony sprawdzamy przez kolejny tydzień to, jak funkcjonuje strona pod nową domeną i czy wszystkie dane zostały prawidłowo przeniesione. W razie spostrzeżenia nieprawidłowości, które mogą się na tym jeszcze etapie pojawić, wszystkie błędy naprawiamy w ciągu pierwszego tygodnia od przeniesienia strony.